Cliëntenraad
Wie zijn wij?
De Cliëntenraad bestaat uit actieve leden (vrijwilligers), van wie een aantal zelf cliënt of mantelzorger is. Sommige leden zijn afkomstig uit de zorg, anderen hebben interesse en hart voor goede zorg. Een professioneel ambtelijk secretaris ondersteunt de raad.
Wat doen wij?
We overleggen met de directie over het beleid en de kwaliteit van de zorg van Vérian en geven gevraagd en ongevraagd advies. Dit is een recht, dat in de wet (WMCZ) is geregeld. Wij interviewen cliënten over de geleverde zorg, maken hiervan verslagen (zie op de website van Vérian) en doen hierover aanbevelingen aan de directie van Vérian.
Kortom: wij komen op voor de belangen van alle cliënten van Vérian!
Waar en wanneer overleggen wij?
We beschikken een dag per week over een werkkamer in het gebouw van Vérian aan het Jean Monnetpark 1 te Apeldoorn, waar we ook vergaderen.
Als Cliëntenraad overleggen wij met elkaar over de kwaliteit van de zorg aan u. Ook houden wij twee keer per jaar een studiedag, waarin wij ons bijscholen en onze plannen verdiepen. Daarnaast bezoeken wij congressen en wonen we workshops bij om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in de zorg.
Downloads
Jaarverslag Cliëntenraad 2021
Jaarverslag Cliëntenraad 2020
Nieuwsbrief Cliëntenraad nr. 3
Nieuwsbrief Cliëntenraad nr. 2 extra uitgave i.v.m. corona
Nieuwsbrief Cliëntenraad nr 1
Verslag Cliëntinterviews 2016
Verslag Cliëntinterviews 2015
Verslag Cliëntinterviews CC 2014
Contact
Hoe zijn wij bereikbaar?
- per website: www.verian.nl/clientenraad
- per mail: clientenraad@verian.nl
- per telefoon: 055 – 2002 840 (op dinsdag van 9.00 uur tot 17.00 uur)
- per post: Stichting Vérian, t.a.v. Cliëntenraad, Postbus 1032, 7301 BG Apeldoorn