Naar inhoud
  • Coronavirus 13-3-2020

Coronavirus 13-3-2020

13 mrt 2020

Vérian vindt het van groot belang om u van juiste informatie te voorzien over het Coronavirus. Via onze website houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom het Coronavirus in relatie tot onze zorgverlening.

Ook vindt u op onze website antwoorden op vragen die u wellicht heeft en waar u terecht kunt bij klachten en/of andere vragen.

Onze brancheorganisatie staat in nauw contact met het RIVM en houdt ons ook continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Vérian heeft dagelijks contact en stemt af met ziekenhuizen en andere zorgaanbieders in ons werkgebied over het te volgen beleid.

Welke maatregelen neemt Vérian?
Vérian houdt zich aan de landelijke richtlijnen die zijn opgesteld door het RIVM. Dit betekent dat al onze medewerkers de landelijke hygiëne richtlijnen volgen. Vérian informeert haar medewerkers dagelijks met een update over het Corona beleid.

Heeft een medewerker klachten als neusverkoudheid, hoesten, keelpijn én daarbij koorts, dan wordt de medewerker geacht thuis te blijven. Zolang de medewerker GEEN koorts heeft mag hij gewoon zorg verlenen met inachtneming van de hygiënerichtlijnen.

Ter bescherming van onze cliënten is het belangrijk om het aantal contacten per cliënt zoveel mogelijk te beperken. Sommige cliënten kiezen er zelf voor om de zorg tijdelijk te stoppen en met hulp van familie/mantelzorg zichzelf (tijdelijk) te redden.

Daarnaast wordt binnen de V&V teams aan een richtlijn gewerkt voor het geval de zorgcapaciteit, dus onze zorgmedewerkers, echt schaars worden, en we niet meer alle zorg kunnen leveren en zorg moeten afzeggen. Dit wordt op dit moment in kaart gebracht en voorbereid voor het geval we met echt extreme tekorten in de zorg te maken gaan krijgen (in het hele land).

Wat verwachten wij van onze cliënten?

Wat kunt u doen om besmetting te voorkomen?
Probeer te voorkomen dat u virussen krijgt of aan anderen geeft:

  • Was uw handen regelmatig met zeep
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik weg.
  • Geen handen schudden
  • Vermijd het openbaar vervoer en grote gezelschappen om zo de kans op besmetting te verkleinen.
  • Beperk bezoek

Wat moet u doen als u griepverschijnselen heeft die passen bij het Coronavirus?
Mocht u zich zorgen maken over uw gezondheid in relatie tot het Coronavirus, kijk dan op de website van het RIVM, op www.thuisarts.nl of op de website van de GGD van uw regio. Beperk bij griepverschijnselen uw sociale contacten. Ook is het belangrijk dat u Vérian telefonisch op de hoogte brengt van uw klachten. Wij zullen dan altijd samen met u, de GGD en uw huisarts overleggen wat de te nemen maatregelen zijn. Zo verkleint u de kans op verspreiding en beschermt u uzelf, uw omgeving en onze medewerkers.

Ga bij klachten in relatie tot het Coronavirus NIET naar uw huisarts, huisartsenpost of Spoedeisende hulp, maar neem telefonisch contact op met uw huisarts of de GGD als uw klachten verergeren of u hoge koorts erbij krijgt.

Als ik het Coronavirus heb, ontvang ik dan nog thuiszorg van Vérian?
Is er bij u het Coronavirus vastgesteld, dan stopt de zorg van Vérian aan u en neemt de GGD de zorgtaak over in overleg met uw huisarts. Afhankelijk van de ernst van de klachten zult u thuis in quarantaine blijven of in een ziekenhuis opgenomen worden. De GGD kan in overleg met Vérian besluiten om noodzakelijke zorg aan u, met beschermende maatregelen, thuis voor te zetten. Dit wordt dan ter plekke en afhankelijk van uw situatie bepaald.

Bezoek aan het consultatiebureau met griepverschijnselen
Voor een bezoek aan een van onze consultatiebureaus geldt: Heeft uw kind koorts, dan de afspraak verzetten. Heeft u als ouder/ verzorger last van klachten als, neusverkoudheid, hoesten, keelpijn OF koorts, dan wordt u dringend verzocht de afspraak te verzetten en NIET naar het consultatiebureau komen.

Hoe blijf ik op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom het Coronavirus?
Op de website van het RIVM kunt u alle actuele informatie vinden rondom het Coronavirus. Bij veranderend beleid zal Vérian daar op aanhaken en via de website u op de hoogte houden.

Bij overige vragen kunt u contact opnemen met onze Zorgcentrale: 088 126 3 126
Om overbelasting van onze telefoonlijn te voorkomen en toegankelijk te blijven voor spoed hulp, artsen en GGD,vragen wij u om zoveel mogelijk eerst zelf op de website van het RIVM en Vérian te kijken, voor een antwoord op uw vraag.

Cookie-instellingen

Vérian maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren