Naar inhoud
  • Perbericht: Klachten uren huishoudelijke ondersteuning Nijmegen

Perbericht: Klachten uren huishoudelijke ondersteuning Nijmegen

4 apr 2018

Nijmegen – De afgelopen periode heeft Vérian, naar aanleiding van een oproep van de SP Nijmegen, klachten ontvangen van cliënten die Huishoudelijke Ondersteuning krijgen in Nijmegen.

Vérian heeft elke individuele situatie bekeken, met het Plan van Aanpak als uitgangspunt.

Deze gesprekken hebben in 28 gevallen geleid tot een aanpassing van het aantal uren zorg of is doorverwezen naar de gemeente voor een herindicatie en ontvangt nu excessieve zorg.

Daarnaast is er een groep waarvoor alles hetzelfde is gebleven of die na het gesprek geen bezwaar meer had.

Ook waren er personen die bezwaar hadden gemaakt, maar geen cliënt van Vérian zijn of die meerdere malen een bezwaar hadden ingediend. Negen cliënten heeft Vérian na meerdere belpogingen nog niet weten te bereiken.

Cliënten van Vérian die klachten of opmerkingen hebben over de inzet van huishoudelijke ondersteuning kunnen terecht bij Vérian, via de Zorgcentrale 088 126 3 126.

Cliënten waarbij de klacht aan hun zorgaanbieder niet tot een oplossing komt, kunnen terecht bij de gemeente Nijmegen: 14024.

Cookie-instellingen

Vérian maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren